Totalt antall sidevisninger

mandag 9. april 2012

Tid for å så

Hans Blomquist - H&M HOME SPRINGx.jpg







Jeg har slett ikke grønne fingre, men det er alltid koselig å så litt om våren. Jeg har planer om å kjøpe inn litt frø. Begynner nok å haste litt nå.. Jordsekkene er kommet i hus, men ikke frøene ennå. Ser så koselig ut å plante i krukker o.l. Dette er jo også en fin aktivitet å gjøre sammen med barna..

Bare det at jeg blir litt utålmodig når det gror litt sent... Får bare prøve meg frem..

 Litt urter er alltid gøy:


Flatbladet persille:


Flatbladet persille (Foto: Agnete Bjelland Tjøm/NRK)

 

Frøene spirer tregt, men det går raskere hvis du legger frøene i vann et par dager før du sår. Kan brukes til det meste. Inneholder mye jern. Kan brukes i pesto istedet for basilikum.




Sitronmelisse:
Sitronmelisse (Foto: Agnete Bjelland Tjøm/NRK)



Setter god smak på vannet. Kan brukes frisk i fiskeretter. Er brukt som te, og kjent for å ha avslappende og beroligende virkning. Demper rastløshet, og kan ha effekt mot søvnløshet.


Er dere glade i å så om våren???

Klemmis fra meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar